به نام زیبای بی همتا

وبلاگ تخصصی کامپیوتر و فناوری اطلاعات / صفحه ی رسمی مهندس محمد مهدی امجدیان

به نام زیبای بی همتا

وبلاگ تخصصی کامپیوتر و فناوری اطلاعات / صفحه ی رسمی مهندس محمد مهدی امجدیان

سلام بر همه ی دوستان عزیز. امروز با یکی از اعمال حرفه ای نرم افزار Word بسته آفیس مایکروسافت آشنا خواهیم شد.


یکی از مشکلات عمومی کاربران در زمینه شماره گذاری صفحات ورد، عدم توانایی آنها در انتخاب صفحه دلخواه جهت شماره گذاری است. برای مثال کاربری که دارای یک سند 50 صفحه ای است می خواهد از صفحه 5 به بعد را شماره گذاری (با شروع از عدد یک) کند در حالی که صفحات قبلی (یعنی 1 تا 5) شماره ای نگیرند.

اگر این سوال همیشگی شما نیز بوده است، مراحل زیر را تا رسیدن به جواب سوال خود طی کنید: (قابل ذکر است این روش برای تمامی نسخه های ورد کاربرد دارد با این تفاوت که در نسخه های مختلف ممکن است جای چند گزینه متفاوت باشد.)

و اما مراحل انجام کار:

1- ابتدا در سربرگ Insert با کلیک بر روی Page Number یکی از حالات دلخواه شماره گذاری صفحات را اعمال کنید. همانطور که مشاهده می کنید تمامی صفحات شماره می گیرند.

 

2- به صفحه ی ماقبل صفحه مورد نظری که می خواهید شروع شماره بندی را از آنجا شروع کنید رفته و از سربرگ Page layout بر روی عنوان Breaks کلیک نمایید و در منوی ظاهر شده بر روی یکی از گزینه ها برای مثال Next Page کلیک کنید. (برای مثال اگر می خواهید از صفحه 5 به بعد شماره بندی کنید روی صفحه ی 4 رفته و این اعمال را انجام دهید.)

 

3- سپس به سربرگ Insert بازگشته و  روی Page Number کلیک کنید. منوی بازشویی را مشاهده خواهید کرد که از آن Format Page Numbers را انتخاب کنید و در پنجره باز شده گزینه start as را انتخاب کنید.

 

4- حالا مشاهده می شود که صفحات از صفحه ی 5 به بعد شماره گذاری می شوند اما مشکل کار اینجا است که صفحات قبل از 5 نیز دارای شماره هستند. برای برطرف کردن این اشکال روی صفحه ی مورد نظر (صفحه 5) رفته و روی فوتر آن دوبار کلیک کنید. در سر برگ Design عنوان Link to previous را غیرفعال کنید.

5- حال به صفحاتی که می خواهید شماره نداشته باشند (صفحات قبل از صفحه 5) رفته و اعداد آنها را دستی پاک کنید.


توضیح:

باید به اولین صفحه بعد از breek رفته و روی footer اون دبل کلیک کنید بعد در سر برگ Design که فعال شده عنوان Link to previous را غیرفعال کنید. دقت کنید این سربرگ پس از دبل کلیک فعال میشه. این سربرگ Designبا سربرگ Designخود word فرق داره.

 
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۵
محمد مهدی امجدیان

شماره ی صفحه

ورد

نظرات  (۱۰)

سلام و وقت بخیر..ممنونم از توضیحانی که به اشتراک گذاشتید

ولی در قسمت آخر که میفرمایید شماره صفحات اول رو پاک میکنیم، من با مشکل مواجه هستم، به محض پاک کردن اونها شماره صفحات سکشن دومی که ساختم هم به جز صفحه اولش همگی پاک میشه....میشه خودتون امتحان کنید؟ ینی بعد از پاک کردن صفحات اول، سایر صفحات در سکشن دوم همگی شماره دارند؟ برای من به جز صفحه اول حذف میشن

ینی نمیتونم حذف کنم اونها رو، نهایتاً میتونم فرمتش رو به حروف الفبا تغییر بدم

وای مرسی سر این موضوع دیگه داشت اعصابم خورد میشد. ولی بالاخره درست شد.

ممنون خیلی بدردم خورد . خداوند نگهدارتان

سلام

خدا خیرت بده 

کلی درگیر این بودم

 

سلام .از راهنمایی خوبتون ممنون.

 

پاسخ:
سلام
خواهش می کنم
سلام، وقتتون بخیر، من تمام مراحل رو رفتم اما برای پاک کردن شماره صفحات اولیه، لینک تو پرویوس اصلا فعال نیست که بخوام غیرفعالش کنم، یعنی اصلا نه میتونم فعالش کنم نه غیرفعال، لطفا کمکم کنید، ممنونم 
پاسخ:
سلام
باید به اولین صفحه بعد از breek برید و روی footer اون دبل کلیک کنید بعد در سر برگ Design که فعال شده عنوان Link to previous را غیرفعال کنید. دقت کنید این سربرگ پس از دبل کلیک فعال میشه. این سربرگ Designبا سربرگ Designخود word فرق داره.
امید که بدردتون بخوره.
بسسسسسسیار عالی بود
اجرتون با پروردگار
انسان، تنها می تواند آن باشد که خود را چنان بیند؛ و تنها می تواند به جایی برسد که خود را در آنجا ببیند.((فلورانس اسکاول شین))
پاسخ:
با سلام
موفق باشید
سلام من تازه اومدم بیان بلاگ می خواستم بپرسم عکس شاخص و تو اینجا چطور میشه گذاشت مثلا تو قالب دوبین و دورنما خواهش می کنم راهنمائیم کنید
پاسخ:
با سلام
برای پرسش شما می تونم شما رو به صفحه ی help بیان راهنمایی کنم
http://help.blog.ir/post/template-codes

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">