به نام زیبای بی همتا

وبلاگ تخصصی کامپیوتر و فناوری اطلاعات / صفحه ی رسمی مهندس محمد مهدی امجدیان

به نام زیبای بی همتا

وبلاگ تخصصی کامپیوتر و فناوری اطلاعات / صفحه ی رسمی مهندس محمد مهدی امجدیان

چگونه مشکل زیرنویس فارسی را در KMPlayer رفع کنیم؟

سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۰۶ ب.ظ

چگونه مشکل زیرنویس فارسی را در KMPlayer رفع کنیم؟


با ما همراه باشید






اگر اهل دیدن فیلم و سریال و انیمه و غیره باشید، بدون شک نرم‌افزار محبوب KMPlayer را می‌شناسید. کی‌ام‌پلیر یکی از بهترین نرم‌افزارهای پخش ویدئو است که گستره و امکانات وسیعی برای مدیریت زیرنویس فیلم در اختیار کاربر می‌گذارد. اما مهم‌ترین مشکل این نرم‌افزار این است که گاهی زیرنویس‌های فارسی را ناخوانا نمایش می‌دهد. بیایید در جریان رفع این مشکل قرار بگیریم.

دلیل ناخوانا بودن بعضی از زیرنویس‌ها و فایل‌های فارسی این است که این فایل‌ها با فرمت Unicode ذخیره نشده‌اند و در بعضی از سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارها، به صورت درهم و برهم و ناخوانا نشان داده می‌شوند. برای رفع این مشکل دو راه وجود دارد. در روش اول ابتدا برنامه‌ی KMPlayer را باز کنید و کلید F2 را فشار بدهید. پنجره‌ای باز می‌شود که در قسمت سمت چپ آن منوهای متعددی دیده می‌شود. از منوی Subtitle Processing گزینه‌ی Font Style را انتخاب کنید.



سپس در منوی سمت راست، از فهرست مربوط به Charset حالت Arabic را انتخاب کنید. بعد از این‌که این کار را کردید، روی دکمه‌ی Close کلیک کنید و KMPlayer را ببندید و دوباره باز کنید. اکنون باید مشکل شما رفع شده باشد.



ما اگر راه حل اول جواب نداد، از راه حل دوم استفاده کنید که مشکل ناخوانا بودن فونت فارسی را در همه‌ی برنامه‌ها رفع می‌کند. در این روش ابتدا باید وارد کنترل پنل شوید و به قسمت Region بروید. درپنجره‌ای که باز می‌شود وارد تب Administrative شوید و روی دکمه‌ی Change system locale کلیک کنید.



در پنجره‌ای که باز می‌شود، گزینه‌ی Persian را انتخاب و روی دکمه‌ی OK کلیک کنید. بعد از این کار کامپیوترتان را یک بار ریستارت کنید تا تغییرات اعمال شود.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۷
محمد مهدی امجدیان

KMPlayer

زیرنویس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">