به نام زیبای بی همتا

وبلاگ تخصصی کامپیوتر و فناوری اطلاعات / صفحه ی رسمی مهندس محمد مهدی امجدیان

به نام زیبای بی همتا

وبلاگ تخصصی کامپیوتر و فناوری اطلاعات / صفحه ی رسمی مهندس محمد مهدی امجدیان

۲۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۳۸
محمد مهدی امجدیان

فایل‌های تکراری اولین گزینه‌ پاکسازی رایانه به شمار می‌رود



۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۵
محمد مهدی امجدیان
۸ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۴۰
محمد مهدی امجدیان



دیگر شده ام دچار وسواس بیا

بد جور به جمعه حساس, بیا

گفتی به عموی خود ارادت داری

اینبار قسم به دست عباس, بیا


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۰۰
محمد مهدی امجدیان

رفع مشکل عدم شناسایی سخت‌افزار بلوتوث در ویندوز

یکی از مشکلات شایع کاربران کامپیوترهای رومیزی و یا لپ‌تاپ‌، عدم شناسایی سخت‌افزار بلوتوث توسط ویندوز است. این موضوع می‌تواند از در دسترس نبودن درایور سخت‌افزار و یا سازگار نبودن درایور با نسخه‌ی ویندوز رخ دهد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک راه حل جامع بپردازیم که به وسیله‌ی آن می‌توانید این مشکل را حل کنید.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۹
محمد مهدی امجدیان

تفاوت فرمت سریع و فرمت کامل چیست؟

 

در هنگام تنظیم نصب یک سیستم عامل مثل ویندوز، می‌توان هر دو روش quick format یا فرمت سریع و فرمت معمولی یا کامل را استفاده کرد و هارد دیسک را فرمت کرد. اما آیا یکی از این دو روش نسبت به دیگری ترجیح داده می‌شود یا بهتر از دیگری است؟ تفاوت بین این دو روش چیست؟ در ادامه‌ی مطلب به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

 

در هنگام نصب ویندوز ۷ یا ۸، این فرمت سریع است که به طور پیش فرض انتخاب می‌شود. اما آیا تفاوتی بین این دو روش از نظر پایداری یا خطر خرابی وجود دارد؟ بین این دو روش از نظر مدت زمان لازم، قطعاً تفاوت محسوس است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۷
محمد مهدی امجدیان


آموزش افزایش کیفیت و محدوده شبکه بی‌سیم

 

استفاده از شبکه بی‌سیم این روزها دیگر خیلی ساده شده است. تنها کافی است یک روتر بیسیم را خریداری کنید و سپس پورت اینترنت آن را به دستگاه مودم ADSL خود وصل کنید. حال می توانید از تمامی دستگاه ها و سیستم هایی که در اختیار دارید به روتر خود وصل شوید و از اینترنت در تمامی آن سیستم ها استفاده کنید.

 

اما با وجود رشد استفاده از شبکه های بی سیم در خانه ها و شرکت ها بعضی از کاربران از کیفیت و محدوده‌ای که می توانند با آن به شبکه های بی سیم اتصال پیدا کنند ناراضی هستند. در این آموزش از تورتک با هم یاد می گیریم که چگونه شبکه بی‌سیم خانگی خود را تقویت کرده و با این کار کیفیت دریافت سیگنال و محدوده قابل دسترس بودن سیگنال ها را افزایش دهیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۵
محمد مهدی امجدیان


وای‌فای مستقیم چیست و چگونه کار می‌کند؟


امروزه تعداد گجت‌ها و رایانه‌هایی که قابلیت استفاده از وای‌فای مستقیم را دارند به شدت رو به افزایش است و این قابلیت به عنوان یک المان مهم در  اکثر دستگاه‌های الکترونیکی امروزی گنجانده‌ شده‌است. به لطف قابلیت وای‌فای کاربران می‌توانند علاوه بر انتقال اطلاعات و دیتا به طور بی‌سیم از خدمات دیگری مثل اتصال به شبکه‌های داخلی و یا شبکه جهانی اینترنت نیز بهره ببرند.

فناوری وای‌فای در ابتدا با نام ad-hoc WiFi به منصه ظهور گذاشته شد و بعدها با تعمیم همین فناوری یک فناوری کامل و بی‌نقص با نام Wi-Fi Direct یا وای‌فای مستقیم ساخته شد و به سرعت پیشرفت کرده و به عنوان یک استاندارد در تمامی عرصه‌های فناوری شناخته شد. مهم‌ترین تفاوت وای‌فای مستقیم با فناوری پیشین قابلیت شناسایی و اتصال خودکار به شبکه‌ها و دستگاه نزدیک بود. در ادامه قصد داریم هرآن‌چه در مورد وای‌فای و کارکرد آن لازم به ذکر است را بیان کنیم. با ما همراه باشید…

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۱۵
محمد مهدی امجدیان

آموزش رمز گذاری اسناد در  word

ویـژگی‌های جدیـد Office 2007 ماننـد امـضای دیجیتالی و رمزگذاری به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات محرمانه خود را قفل کرده و دور از چشمان جست‌وجوگر دیگران نگه دارید.

نرم‌افزار Word به عنـوان اصلی‌ترین ابزار ایجاد اسناد، از هر ۹ کاربر ۵ نفر را به خـود اختصاص می‌دهد و به کاربران ایـن فرصت را می‌دهد تا در اسرع وقت نامه‌های مشتریان، گزارشات مالی رؤسا و حتی پروژه‌های عظیم اجرایی را آماده کنند.

اما حتی در عـصر شـبکه‌های بی‌سـیم و با وجـود بـرنامه‌های جاسوسی، بـسیاری از افراد، اطلاعات حساس و مـهم خود را بدون حفاظت رها می‌کنند.

نگران نباشیـد. ویـژگی‌های جدیـد Office 2007 ماننـد امـضای دیجیتالی و رمزگذاری به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات محرمانه خود را قفل کرده و دور از چشمان جست‌وجوگر دیگران نگه دارید.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۰
محمد مهدی امجدیان

روزانه میلیون ها ایمیل خطرناک و ویروسی در شبکه جهانی رد و بدل می شود و هدف همه آنها یک چیز است. به دردسر انداختن کاربران و بالا کشیدن پول آنها و خالی کردن حساب بانکی‌شان، بخش کوچی از اهداف این نامه‌‌های الکترونیکی هستند.

البته اکثر ایمیل‌های خطرناک و ویروسی غیر منتظره هستند و معمولا کاربران را در تشخیص دچار سردرگمی می‌کنند. اما چگونه می توان ایمیل های ویروسی و آلوده را از ایمیل های درست و واقعی تشخیص داد؛

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۴۹
محمد مهدی امجدیان