به نام زیبای بی همتا

وبلاگ تخصصی کامپیوتر و فناوری اطلاعات / صفحه ی رسمی مهندس محمد مهدی امجدیان

به نام زیبای بی همتا

وبلاگ تخصصی کامپیوتر و فناوری اطلاعات / صفحه ی رسمی مهندس محمد مهدی امجدیان

«اینستاگرام» خود را امن‌تر کنید

پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶ ق.ظ
شبکه‌های اجتماعی مجازی دنیای ما را دستخوش تغییر کرده‌اند. بسیاری از مردم سراسر دنیا روز خود را با سرکشی به حساب کاربری خود در این سایت ها آغاز می‌کنند و کار به جایی رسیده که بعضی از کاربران از «اعتیاد» خود به آنها صحبت می‌کنند.







«اینستاگرام» خود را امن‌تر کنید

اما سایت‌هایی مثل فیس‌بوک، توئیتر، گوگل پلاس و اینستاگرام همانقدر که جذاب هستند، ترسناک هم می‌توانند باشند، چرا که خلافکاران سایبری با استفاده از همین شبکه‌های دوست داشتنی می‌توانند قربانیان خود را از میان میلیون‌ها کاربر انتخاب کنند.

خوشبختانه با صرف تنها پنج دقیقه و ایجاد تغییراتی جزئی در تنظیمات امنیتی حساب کاربری خود می‌توانید احتمال موفقیت دستبردهای اطلاعاتی را به میزان زیادی کاهش دهید و از ساعت‌ها شرمساری اجتماعی و تلاش پیگیر برای بازیافت هویت به سرقت رفته‌تان جلوگیری کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید روش‌های ارتقای امنیت در «اینستاگرام» است که در مجله «پی سی وُرلد» منتشر شده است. نوشتار آخرین بخش از مجموعه‌ای چهار قسمتی است که به روش‌های بهبود امنیت در فیس‌بوک،گوگل پلاس، توئیتر، و اینستاگرام پرداخته است.
 
اینستاگرام خود را شخصی نگه دارید
 
«اینستاگرام» در میان کاربران اینترنت طرفداران زیادی دارد. یکی از دلایل علاقه این افراد، استفاده همه‌گیر از این شبکه اجتماعی است که اعضا در آن تصاویر زندگی روزمره خود را به اشتراک می‌گذارند. چه بسا دلیل علاقه فیس‌بوک به اینستاگرام هم همین امر بود که موجب شد مارک زاکربرگ پارسال اینستاگرام را به بهای گزافی خریداری کند و الان در معدن طلای داده‌های ارزشمند کاربران بر روی اینستاگرام در حال کند و کاو باشد.
 
حالت خصوصی را انتخاب کنید
 
گام اول برای ارتقای امنیت اینستاگرام، خصوصی کردن عکس‌هاست. برای این کار باید در اپلیکیشن اینستاگرام خود به بخش تنظیمات حساب کاربری در صفحه خانگی خود بروید، جایی درست کنار عکس و بالای نام و توضیحاتی که درباره خودتان نوشته‌اید. در اینجا کافی است کنار عبارت «عکس‌ها خصوصی هستند»، علامت بزنید. مانند «توئیتر» این تنظیم، آنچه در اینتستاگرام می‌گذارید را از دید عُموم مخفی می‌کند و کاربران دیگر برای دنبال کردن شما در اینستاگرام و دیدن عکس‌هاتان، نیاز به کسب اجازه از شما خواهند داشت.
 
انتشار خودکار در فیس بوک را محدود کنید
 
گام بعدی، این است که به تنظیمات مرتبط با اشتراک‌گذاری سر بزنید و بررسی کنید که آیا همه چیز طبق میل شما است یا خیر. به ویژه توجه کنید که تنظیمات انتشار عکس‌ها بر روی فیس‌بوک در چه حالتی قرار دارد، و در صورت لزوم حالت انتشار خودکار را خاموش کنید.
 
اگر مایلید که عکس‌های اینستاگرام را بر روی فیس‌بوک بفرستید، مطمئن شوید که این آنها به صورت عمومی منتشر نمی‌شوند. برای این کار باید وارد حساب کاربری فیس‌بوک خود شوید و در فهرست تنظیمات برنامه‌های کاربردی (App Setting) دنبال اینستاگرام بگردید و با انتخاب «ویرایش» در منوی «میزان در معرض دید بودن برنامه‌ها و فرستاده‌ها» سطح حریم شخصی مطلوب خود را انتخاب کنید.
 
برنامه‌های مجاز را بازبینی کنید

سخن آخر آنکه خیلی سریع به فهرست برنامه‌هایی که به حساب کاربری اینستاگرام شما دسترسی دارند سری بزنید. برنامه‌های متفرقه زیادی وجود دارند که با استفاده از عکس‌های اینستاگرام، کارت تبریک، برچسب، وبسایت، تزئینات آهنربایی (یخچالی) و ... درست می‌کنند. شرط کار چنین برنامه‌هایی دسترسی به تصاویر اینستاگرام شماست و صدور این مجوز، در عین حال، به معنای استخراج این عکس‌ها و استفاده از آنها در جاهای مختلف، مانند سرویس جستجوی عکس گوگل است.
 
اگر از چنین برنامه‌هایی استفاده نمی‌کنید، کلاً دسترسی‌شان را به حساب کاربری اینستاگرام خود غیرفعال کنید. برای این کار، وارد نسخه وب‌سایت اینستاگرام خود (در آدرس instagram.com) شوید و در بخش تنظیمات، در قسمت مدیریت برنامه‌ها (manage applications)، برنامه‌های مختلفی را که به حساب کاربری اینستاگرام شما دسترسی دارند، بررسی کنید و از طریق فشردن دکمه آبی رنگ «لغو دسترسی» در گوشه سمت راست بالای هر برنامه، اجازی دسترسی برنامه‌هایی که مورد نظرتان نیست را لغو کنید.


«اینستاگرام» خود را امن‌تر کنید ، اینستاگرام ، برنامه‌های مجاز را بازبینی کنید ، اینستاگرام خود را شخصی نگه دارید ، شبکه اجتماعی ، عُموم مخفی ، اپلیکیشن اینستاگرام ، اپلیکیشن ، اینستاگرام ، توئیتر
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۹

نظرات  (۴)

۱۹ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۰۳ ابوالفضل نخعی
متشکرم
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم
۱۹ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۳۷ من انقلابی ام
احسن خوب بود
پاسخ:
سلام
ممنون
استفاده کردیم...
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم

۱۹ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۱۷ سیّد محمد جعاوله
ممنون
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">